DOKUMENTY
DO POBRANIA
REGULAMIN CZARTERJACHTUNAJEZIORAKU.PL
§ 1
Definicje
-
Administrator: Kamila Wierzbicka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: Biwu Kamila Wierzbicka z siedzibą w Iławie, 14-200 Iława, ul. Wiejska 9 lok. 42, posiadającą NIP: 7441766640, REGON: 385840820,
-
Regulamin: niniejszy Regulamin czarterjachtunajezioraku.pl,
-
Serwis: prowadzony przez Administratora, na zasadach określonych w Regulaminie, system rezerwacji Jachtów, dostępny w domenie czarterjachtunajezioraku.pl,
-
Klient: podmiot, który dokonuje Rezerwacji za pośrednictwem Serwisu, na zasadach określonych w Regulaminie; Klientem może być osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
-
Rezerwacja: procedura zawierania Umowy Czarteru w ramach Serwisu,
-
Umowa Czarteru: umowa o najem Jachtu zawierana pomiędzy Klientem a Armatorem, której treść jest dołączona na podstronie Do pobrania (wzór umowy czarteru),
-
Zaliczka: określona kwota pieniężna wymagana w procesie Rezerwacji, zaliczana na poczet Ceny Czarteru,
-
Cena Czarteru: wynagrodzenie za najem Jachtu w wysokości określonej w Umowie Czarteru,
-
Armator: posiadacz lub inna osoba posiadająca prawo do wynajęcia Jachtu, która oferuje jego najem w ramach Serwisu na zasadach określonych w Ofercie i Umowie Czarteru,
-
Jacht: jednostka pływająca o parametrach i standardzie wskazanym przez Armatora w Ofercie,
-
Oferta: propozycja zawarcia Umowy Czarteru na warunkach określonych przez Armatora przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, określająca Cenę Czarteru oraz zawierająca opis danego Jachtu.
§ 2
Postanowienia ogólne
-
Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora w ramach Serwisu.
-
W celu przeprowadzenia Rezerwacji Klient powinien posiadać urządzenie podłączone do internetu i wyposażone w standardową przeglądarkę stron www, aktywny adres poczty elektronicznej oraz aktywny numer telefonu. Wszelka komunikacja z Klientem będzie odbywać się za pośrednictwem wskazanych przez Klienta: adresu poczty elektronicznej oraz numeru telefonu.
§ 3
Dokonanie rezerwacji i Korzystanie z Serwisu
-
W celu dokonania Rezerwacji należy wybrać Ofertę, następnie przejść do formularza rezerwacyjnego, podać prawidłowe i pełne dane wymagane w formularzu, a następnie dokonać Zaliczki we wskazanej w Ofercie wysokości.
-
Prawidłowe dokonanie Rezerwacji skutkuje zawarciem Umowy Czarteru na warunkach według załączonego do Oferty wzoru Umowy Czarteru. Powyższe oznacza, że od tej chwili Klient zawarł Umowę Czarteru z Armatorem.
-
Rezerwacja jest potwierdzona przez wygenerowanie i wysłanie:
-
do Klienta - na wskazany adres e-mail potwierdzenia Rezerwacji z informacją o wybranej Ofercie, numerze rezerwacji, potwierdzenie dokonania Zaliczki, miejscu i terminie odbioru Jachtu oraz danymi do kontaktu z Armatorem,
-
do Armatora – wiadomości e-mail i SMS z informacją o rezerwacji oraz danymi do kontaktu z Klientem.
-
-
Administrator upoważniony jest przez Armatorów do przeprowadzania Rezerwacji oraz pobrania Zaliczki. Pozostałą kwotę z tytułu realizacji Umowy Czarteru Klient zobowiązany jest zapłacić bezpośrednio Armatorowi, na warunkach i w terminach określonych w Umowie Czarteru.
§ 4
Odbiór Jachtu
-
Klient zobowiązany jest do odbioru Jachtu w terminie i godzinach wskazanych w potwierdzeniu Rezerwacji.
-
Rezerwując Jacht, do którego prowadzenia zgodnie z opisem w Ofercie wymagane są uprawnienia, Klient lub osoba wyznaczona przez Klienta do prowadzenia Jachtu powinna posiadać odpowiednie i aktualne dokumenty potwierdzające uprawnienia żeglarskie lub motorowodne w chwili jego odbioru.
-
Administrator nie ponosi odpowiedzialności w przypadku odmowy wydania Jachtu przez osobę działającą w imieniu Armatora spowodowane nieokazaniem przez Klienta właściwych dokumentów takich jak dowód tożsamości, potwierdzenie dokonania Rezerwacji lub przez Klienta lub osobę przez niego wyznaczona - dokumentu poświadczającego stosowne uprawnienia żeglarskie lub motorowodne.
§ 5
Opinie i oceny
-
Administrator udostępnia Klientom możliwość publikowania opinii i oceny Oferty, z której skorzystał w ramach Serwisu. Publikowane opinie powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem realizacji Umowy Czarteru, w tym z rzeczywistą funkcjonalnością wyposażenia Jachtu i nie mogą zawierać:
-
wulgaryzmów, treści obscenicznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści rasowej, wyznaniowej lub etnicznej, propagujących przemoc, nakłaniających do popełnienia przestępstwa, jak również treści ordynarnych, uznanych powszechnie za naganne moralnie oraz społecznie niewłaściwych,
-
treści naruszających dobra osobiste, a także nieuprawnione korzystanie z cudzego wizerunku,
-
danych osobowych bądź danych kontaktowych,
-
treści o charakterze reklamowym, w tym adresów stron internetowych.
-
-
Administrator nie ingeruje w treści publikowanych opinii, jednakże przed publikacją zastrzega sobie prawo do ich moderacji lub usunięcia w uzasadnionych przypadkach, gdy:
-
naruszają zasady określone w Regulaminie bądź przepisach prawa,
-
zostały omyłkowo wystawione, jeśli ich treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę,
-
treść komentarza zawiera znaki, które powodują, że staje się on nieczytelny.
-
§ 6
Rozwiązanie umowy czarteru
-
Klient może odstąpić od Umowy Czarteru bez ponoszenia dodatkowych kosztów, chyba że Umowa Czarteru, z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa, stanowi inaczej. Odstąpienie od Umowy Czarteru bądź jej rozwiązanie odbywa się na warunkach określonych w Umowie Czarteru bądź powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
-
Dokonując Rezerwacji Klient akceptuje warunki określone przez Armatora dotyczące odwoływania rezerwacji (odstąpienia od Umowy Czarteru) oraz niepojawienia się po odbiór Jachtu. W przypadku każdej Oferty warunki odstąpienia od Umowy Czarteru mogą być różne i różny może być charakter dokonanej Zaliczki. Dokonana Zaliczka stanowi zapewnienie wykonania Umowy Czarteru i jeżeli Klient odstępuje od Umowy Czarteru (odwołuje Rezerwację) może nie mieć prawa do otrzymania zwrotu kwoty Zaliczki – również zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Armator może dokonać potrącenia z Zaliczki kwoty na pokrycie szkody lub kosztów wynikających z faktu rezygnacji z wykonania bądź niewykonania Umowy Czarteru przez Klienta. Jednocześnie informujemy, że z uwagi na charakter usługi związanej z wypoczynkiem jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi, nawet jeśli jesteś konsumentem, nie przysługuje Ci prawo odstąpienia od zawartej na odległość Umowy o czarter jachtu (art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta), co oznacza, że możesz nie mieć prawa do zwrotu kwoty Zaliczki.
-
Armator może odstąpić od Umowy Czarteru wyłącznie na warunkach określonych w Umowie Czarteru i zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
§ 7
Płatności
-
Klient dokonuje wpłaty zaliczki za pośrednictwem operatora płatności PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, którego usługi udostępniono w ramach Serwisu bądź bezpośrednio na konto bankowe wskazane przez Administratora. Po przekierowaniu do serwisu operatora płatności, w celu dokonania płatności Klient powinien postępować zgodnie z komunikatami serwisu płatniczego.
-
Chwilą dokonania wpłaty Zaliczki jest moment otrzymania przez Administratora środków na wskazane konto bądź otrzymania komunikatu od operatora płatności o zaksięgowaniu płatności.
-
Administrator upoważniony jest przez Armatorów do przeprowadzania Rezerwacji oraz pobrania Zaliczki. Pozostałą kwotę z tytułu realizacji Umowy Czarteru Klient zobowiązany jest zapłacić bezpośrednio Armatorowi, na warunkach i w terminach określonych w Umowie Czarteru.
-
Kaucję za Jacht Klient przekazuje bezpośrednio Armatorowi, w dniu odbioru Jachtu.
-
Opłaty za dodatkowe usługi, tj. nieobjęte Umową Czarteru jachtu (np. opłata za postój na parkingu, dopłata za możliwość przetrzymywania zwierząt na Jachcie, opłata za sternika, sprzątanie Jachtu), regulowane są w miejscu odbioru Jachtu przez Klienta.
-
Ceny podawane w Serwisie są cenami netto w polskich złotych (PLN), do których doliczany jest podatek VAT 23%. Klient może zwrócić się do Armatora w celu wystawienia stosownej faktury VAT.
§ 8
Rola i odpowiedzialność Administratora
-
Administrator prezentuje informacje, które otrzymuje od Armatorów. Armatorzy zobowiązani są do uaktualniania wszystkich informacji, które pojawiają się w Serwisie. Administrator dokłada starań, aby świadczyć usługi z najwyższą starannością, ale nie jest w stanie sprawdzić i zagwarantować, że wszystkie informacje dostarczone przez Armatorów są dokładne, kompletne i poprawne. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za rzetelność Ofert , ich poprawności oraz kompletność.
-
Administrator udostępnia Klientom Serwis, umożliwiający zawarcie Umowy Czarteru, natomiast nie ponosi odpowiedzialności za zachowania Klienta lub Armatora, ani za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie przez nich czynności faktycznych bądź prawnych w związku z zawartą Umową Czarteru. Administrator nie jest stroną Umowy Czarteru. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań podjętych przez Klienta, Armatora oraz osoby trzecie, a stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zdolność Klienta bądź Armatora do bycia podmiotem czynności prawnych.
-
Administrator przekazuje Klientom swoje dane teleadresowe w celu umożliwienia Klientom szybkiej i efektywnej komunikacji w zakresie objętym świadczonymi usługami, Ofertą oraz Umową Czarteru.
§ 9
Rola i odpowiedzialność Armatora
Odpowiedzialność wobec Klienta za wykonanie Umowy Czarteru ponosi Armator będący stroną Umowy Czarteru.
-
Armator ponosi pełną odpowiedzialność za treść Oferty. Armator ponosi w szczególności odpowiedzialność za:
-
rzetelną Ofertę Jachtu w Serwisie, w szczególności za zgodność z prawdą i zgodność z wymogami prawa, w tym za uwzględnienie informacji wymaganych przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów, prawidłowość parametrów oraz danych dotyczących standardu Jachtu, Ceny Czarteru, dostępność, standard oraz aktualność fotografii Jachtu zamieszczonych w Serwisie,
-
posiadanie przez Jacht ubezpieczenia, aktualnej karty bezpieczeństwa (o ile jest wymagana) lub innych, niezbędnych dokumentów, badań, upoważnień i atestów wymaganych do wykonania żeglugi na podstawie Umowy Czarteru,
-
posiadanie przez Jacht, w czasie trwania Umowy Czarteru, wyposażenia podstawowego wymaganego obowiązującymi przepisami prawa,
-
terminowe przekazanie Jachtu Klientowi.
-
-
Dochodzenie i zaspokajanie roszczeń Klienta w stosunku do Armatora odbywa się z uwzględnieniem warunków wskazanych w Umowie Czarteru oraz na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 10
Działania niedozwolone
Klient jest zobowiązany do powstrzymania się od jakichkolwiek działań o charakterze bezprawnym, a w szczególności od korzystania z Serwisu bezpośrednio lub pośrednio w celu sprzecznym z prawem, w celu naruszenia przepisów prawa, od korzystania z Serwisu w sposób sprzeczny z Regulaminem, dobrymi obyczajami lub powszechnie przyjętymi zasadami korzystania z sieci Internet, w sposób naruszający prawa Administratora, innych Klientów, Armatorów lub osób trzecich, w szczególności poprzez podawanie nieprawdziwych bądź wprowadzających w błąd danych, podszywanie się pod inne podmioty, nadużycie posiadanych uprawnień bądź niedopełnienie obowiązków posiadania uprawnień, a także od dostarczania danych powodujących zachwianie pracy, przeciążenie systemów informatycznych lub nieuprawnione modyfikowanie danych zawartych w Serwisie.
-
Zabronione jest wykorzystywanie elementów graficznych Serwisu, układu i kompozycji stron internetowych, elementów graficznych, a także innych praw własności intelektualnej, bez wyraźnej, pisemnej zgody Administratora. Zabronione jest jakiekolwiek agregowanie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostępnych w Serwisie w celu ich dalszego udostępniania osobom trzecim w ramach innych serwisów internetowych, jak i poza siecią Internet.
§ 11
Ochrona i poufność danych
Administratorem danych osobowych jest: Kamila Wierzbicka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: Biwu Kamila Wierzbicka z siedzibą w Iławie, 14-200 Iława, ul. Wiejska 9 lok. 42, posiadającą NIP: 7441766640, REGON: 385840820.
-
Podane przez Klientów dane osobowe Administrator gromadzi i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Polityką Prywatności oraz Polityką Cookies. Priorytetem Administratora jest zapewnienie poufności i bezpieczeństwa danych osobowych Klientów.
-
Dane Klientów mogą być przekazywane osobom trzecim, w przypadku, gdy jest to niezbędne do celów komunikacyjnych, zawarcia lub wykonywania Umowy Czarteru bądź wynika z obowiązujących przepisów prawa. Klient upoważnia Administratora do przekazania jego danych Armatorowi w związku z zawarciem Umowy Czarteru, w celu jej wykonania.
-
Klient ma prawo do wglądu do przetwarzanych danych osobowych w każdym czasie, jak również prawo do ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia z bazy kont.
-
Podanie danych osobowych w ramach korzystania z Serwisu jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu realizacji usług, w szczególności zawarcia Umowy Czarteru i dokonania Rezerwacji.
§ 12
Reklamacje
-
Administrator dokłada wszelkich starań, aby świadczone usługi były najwyższej jakości. Klient może złożyć reklamację, jeżeli usługi świadczone przez Administratora przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Administratora lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
-
Reklamacje, których przedmiotem jest nienależyte wywiązanie się z Umowy Czarteru przez Armatora, należy kierować wyłącznie do właściwego Armatora. Reklamacje rozpoznaje Armator na zasadach zapisanych w warunkach Umowy Czarteru, zgodnie ze stosowanymi przez siebie zasadami i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
-
Reklamację dotyczącą usług Administratora można złożyć na adres e-mailowy: czarterjachtunajezioraku@gmail.com lub w formie pisemnej na adres Administratora: 14-200 Iława, ul. Wiejska 9 lok. 42.
-
Prawidłowo złożona reklamacja dotycząca usług Administratora powinna zawierać co najmniej:
-
oznaczenie Klienta (imię, nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedzibę oraz adres poczty elektronicznej),
-
przedmiot reklamacji,
-
okoliczności uzasadniające reklamację.
-
-
Administrator rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres poczty elektronicznej podanej przez Klienta.
§ 13
Postanowienia końcowe
-
Administrator może zmienić Regulamin lub uruchomić zmodyfikowaną bądź nową wersję usług świadczonych w ramach Serwisu. Zmiana staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Administratora, który nie może być krótszy niż 10 dni od momentu udostępnienia w Serwisie zmienionego Regulaminu, z zastrzeżeniem, że Rezerwacje złożone przed wejściem w życie zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych.
-
Postanowienia niniejszego Regulaminu w relacjach między Administratorem a Klientem będącym konsumentem nie uchybiają obowiązującym przepisom prawa, których stosowania nie można wyłączyć, a które przyznają konsumentom szerszą ochronę.
-
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne uniemożliwiające świadczenie usług w ramach Serwisu zaistniałe z powodu siły wyższej, zdarzeń, za które odpowiedzialności Administrator nie ponosi, jak np. w wyniku działania osób trzecich lub Klienta. Administrator ma prawo do czasowego zaprzestania świadczenia usług spowodowanych przerwami na konserwację, awariami czasowymi lub częściowymi w działaniu Serwisu, usuwania usterek, unowocześniania, jak i zmiany szaty graficznej Serwisu.
POBIERZ (*.PDF)